07
veebruar
19:00
Kontserdisaal “Estonia”, Estonia pst 4, Tallinn, Harjuma, 10148, Estonia
15€ – 50€
Loading Sündmused
Loading Sündmused
  • This event has passed.

7. veebruar 2018 kell 19.00
Estonia kontserdisaal
Sopranid Pille Lill, Kristina Vähi ja Olga Zaitseva, tenor Oliver Kuusik, bariton Atlan Karp, bass Raiko Raalik, viiuldajad Mari Tampere-Bezrodny, Anna-Liisa Bezrodny, Sigrid Kuulmann ja Kristina Kriit, vioolamängija Yuri Zhislin (Venemaa/UK), tšellistid Peeter Paemurru ja Andreas Lend, bandoneoni mängija Marcelo Nisinman (Argentiina), saksofonist Virgo Veldi, trompetimängija Neeme Ots, pianistid Irina Zahharenkova, Marko Martin, Ralf Taal, Johan RandvereSofia Mazar (Iisrael) ja Piia Paemurru, orelimängija Tiia Tennoakordioniduo Henri Zibo ja Mikk Langeproonklaveritrio HEMEIS ning Baltic Neopolis Virtuosi kvartett (Poola/Eesti)

 

KAVA

Artur Lemba (1885-1963) – Fantaasia Eesti rahvaviisidele / Fantasy on Estonian Folk Tunes 
esitab / performing Johan Randvere    

Franz Schubert (1797-1828) – Trio Es-duur op.post.148 D.897 “Notturno”
Adagio
esitavad / performing Mari Tampere-Bezrodny ja Peeter Paemurru, klaveril / accompanist Irina Zahharenkova 

Ferenc Liszt (1811-1886) – Genfi kellad tsüklist “Rännuaastad” / The Bells of Geneva from the cycle “Years of Pilgrimage”, Switzerland, S160/R10
esitab / performing Marko Martin 

Zoltán Kodály (1882-1967) – Duo viiulile ja tšellole / for violin and cello op.7
III Maestoso e largemente, ma non troppo lento
esitavad / performing Kristina Kriit ja / and Andreas Lend   

Sergei Rahmaninov (1873-1943) – Prelüüd / Prelude D-duur nr.4 op.23
esitab / performing Ralf Taal   

Léon Boëllmann (1862-1897) – Gooti Süit / Suite Gothique op.25
IV Tokaata
esitab / performing akordioniduo Henri Zibo ja / and Mikk Langeproon   

George Enesco (1881-1955) – Legend
esitab / performing Neeme Ots, klaveril / accompanist Ralf Taal

Antonín Dvořák (1841-1904) – Klaveritrio / Piano trio nr.4 op.90
VI Lento Maestoso – Vivace
esitab / performing TRIO HEMEIS koosseisus Sigrid Kuulmann, Andreas Lend ja Irina Zahharenkova   

VAHEAEG / BREAK

Tõnu Kõrvits (s. 1969) – Thule visandid / Sketches of Thule
II Amen au Issal olgu
III Ilma sõnadeta

esitab / performing Virgo Veldi, orelil / organist Tiia Tenno  

Giuseppe Verdi (1813-1901) – Gilda ja Rigoletto duett “Parla, siam soli” ooperist / from the opera “Rigoletto”
esitavad / performing Kristina Vähi ja / and Atlan Karp, klaveril / accompanist Piia Paemurru

Robert Schumann (1810-1856) / Leopold Auer (1845-1930) – “Pühendus” / “Dedication”
esitab / performing Sigrid Kuulmann, klaveril / accompanist Ralf Taal   

John Field (1782-1837) – Nokturn / Nocturne nr.4 A-duur
esitab / performing Irina Zahharenkova   

Georg Friedrich Händel (1685-1759) / Johan Halvorsen (1864-1935) – “Passacaglia”
esitavad / performing Anna-Liisa Bezrodny ja / and Juri Zhislin  

Francesco Cilea (1866–1950) – “Lamento di Federico” / “Frederico kaebus” ooperist / from the opera “L’Arlesiana”
esitab / performing Oliver Kuusikklaveril / accompanist Sofia Mazar

Marcelo Nisinman (b. 1970) – Hombre Tango
Astor Piazzolla (1921-1992) – Oblivion (arr. M. Nisinman)
esitavad / performing Marcelo Nisinman ja / and Baltic Neopolis Virtuosi kvartett / quartet 

Gaetano Donizetti (1797-1848) – Adina ja Dulcamara duett “Quanto a’more” ooperist “Armujook” / from the opera “L’elisir d’amore”
esitavad / performing Olga Zaitseva ja / and Raiko Raalik, klaveril / accompanist Piia Paemurru 

 

PILLE LILL

on lõpetanud Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia (EMTA) kahel erialal – muusikapedagoogika (prof. A. Vahter) ja ooperilaul (dots. R. Gurjev). Haridustee jätkus Londoni Guildhall School of Music and Drama magistrantuuris (prof. J. Peters) ning magistrikraadi kaitses ta Helsingi Sibeliuse Akadeemias (prof. L. Linko-Malmio). Aastatel 2004-2011 täiendas ta end doktoriõpingute raames EMTA-s (prof. Jaakko Ryhänen) ning 2005-2006 Karlsruhe Muusikakõrgkoolis saksa lied klassis (professorid Mitsuko Shirai ja Hartmuth Höll). Lisaks on ta osalenud mitmete maailmakuulsate muusikute meistrikursustel (Elisabeth Söderström, Irwin Gage, Emma Kirkby, Mauriz Sillem, Wilma Vernocchi jt). P. Lill on esinenud ooperi-, oratooriumi- ja kammerlauljana paljudes riikides. Ta on laulnud pearolle ligi 30 ooperis ning teinud koostööd mitmete väljapaistvate dirigentidega. Eesti Rahvusringhäälingule on ta teinud arvukalt salvestusi ning ta hääl on jäädvustatud mitmetel CD-del. P. Lill on pälvinud Suure Vankri auhinna – parim naislaulja (1996) ja on olnud Georg Otsa preemia laureaat (2002), ta on Richard Wagneri Ühingu stipendiaat (1998), Piiskop Platoni III järgu ordeni kavaler (2005) ning talle on omistatud UNISEF-i Sinilinnu preemia (2009), Kultuurkapitali Helikunsti Sihtkapitali aastaauhind (2014) ja Valgetähe IV klassi teenetemärk (2016). Aastatel 1997-2013 õpetas P. Lill EMTA-s (alates 2003 dotsendina) ning ta on andnud meistriklasse mitmetes riikides (Saksamaa, Soome, Valgevene, Läti jm). Aastatel 2003-2009 oli P. Lill Eesti Interpreetide Liidu juhatuse liige ning ta on käesoleval ajal Eesti Kultuuri Koja- ja Soome-Eesti Kultuurifondi juhatuse liige. Ühtlasi on ta Muusikute fondi PLMF looja ja loominguline juht aastast 2003.

KRISTINA VÄHI

on lõpetanud Tallinna G. Otsa nim Muusikakooli (õp. Mare Jõgeva) ning Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia, omandades bakalaureuse ja magistrikraadi ooperilaulu erialal (õp. Riina Airenne, prof. Tamara Novitšenko). K. Vähi on täiendanud end Haagi Kuninglikus Konservatooriumis ning osalenud mitmetes meistriklassides (Eva Märtson, Gerhard Kahry, Christina Deutekom, Rudolf Piernay, Ingrid Kremling, Judith Beckman, Matti Pelo, Monika Hauswalter). K. Vähi on võitnud I preemia Klaudia Taevi nim rahvusvahelisel noorte lauljate konkursil (1996). Aastatel 2006-2013 töötas K. Vähi Rahvusooperis Estonia solistina. Ta on laulnud ka Vanemuise teatri ja EMTA Ooperistuudio etendustel, Kuressaare Ooperipäevadel, teda on kutsutud laulma erinevatele festivalidele ning Smithbridges Production’i ja  Vanemuise teatri korraldatud muusikalidesse. 1997.a. alates on ta loomingulise ühenduse Operetta Scretta solist. Tema rollide hulka kuuluvad: Adina (Donizetti „Armujook“), Paruness (Lortzing „Salakütt“), Ännchen (Weber „Nõidkütt“), Oscar (Verdi „Maskiball“), Mozarti rollidest Zerlina, Esimene daam ja Despina („Don Giovanni“, „Võluflööt“, „Così fan tutte“); Menotti ooperitest Lucy, Monica ja Miss Pinkerton („Telefon“, „Meedium“, „Vanatüdruk ja varas“); Rossini ooperitest Fanny ja Clorinda („Abieluveksel“, „Tuhkatriinu“); Nedda (Leoncavallo „Pajatsid“), Ninetta (Prokofjev „Armastus kolme apelsini vastu“), Luise (Aints “Rehepapp”), Adele ja Gagliari (Strauss „Nahkhiir“, “Viini veri”), Lisa ja Stasi (Kálmán „Krahvinna Mariza“, “Silva”), Damon (Händel „Acis ja Galatea“), Maria (Leigh „Mees La Manchast“), Soulgirl ja Carlotta (Webber “Jesus Christ Superstar”, “Ooperifantoom”) jt. Hetkel tegutseb K. Vähi vabakutselise ooperisolistina.

OLGA ZAITSEVA

omandas Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias bakalaureusekraadi dots. Pille Lille ja prof. Jaakko Ryhäneni lauluklassis ja magistrikraadi Interpretatsioonipedagoogika erialal. Ta on täiendanud end prof. Ingrid Kremlingi, Elizabeth Wilke ja Yandwiga Rappé meistriklassides Poolas. O. Zaitseva on PLMF Vabariikliku Vokalistide Konkursi 2017 võitja, pälvinud I koha Peterburi konkursil „Laulul on naise nägu“ (2008), eriauhinna III ja VII rahvusvahelisel konkursil „Ooper, mägede hing“ Poolas (2008 ja 2012) ning võitnud kaks eripreemiat Vello Jürnale pühendatud II PLMF Vabariiklikul Vokalistide konkursil (2012). 2015. aastal pälvis Olga Zaitseva Eesti Teatriliidu Kristallkingakese auhinna – „noorele teatriinimesele esimeste märkimisväärsete lavatööde eest“ – Almirena (Händel „Rinaldo“) ja Giannetta (Donizetti “Armujook”) rollide eest Rahvusooperis Estonia. Lisaks kuuluvad tema ooperirollide hulka Donna, Merineitsi (Händel „Rinaldo“), II lilleneiu (Wagner „Parsifal“), karjuseneiu (Ravel „Laps ja nõidus“), Tebaldo (Verdi „Don Carlo“), Frasquita (Bizet „Carmen“), Sacerdotessa (Verdi „Aida“), Barbarina (Mozart “Figaro Pulm“). Kontsert-ettekandes on ta laulnud Kupava rolli (Rimski-Korsakov „The Snow Maiden“) ja sopranipartiid Fauré Reekviemis. O. Zaitseva töötab Rahvusooperis Estonia.

OLIVER KUUSIK

alustas lauluõpinguid Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias (dots. Pille Lill, prof. Virgilius Noreika) ning on lõpetanud Guildhall School of Music and Drama magistrantuuri ja ooperistuudio Londonis (prof. Rudolf Piernay, 2006). Ta töötas aastatel 2008-2017 Rahvusooperis Estonia esitenorina ja tegutseb käesoleval ajal vabakutselisena. Tähtsamatest rollidest kuuluvad tema repertuaari: Faust (Gounod “Faust”), Nemorino (Donizetti „Armujook“, Liverpool, UK), Don Ramiro (Rossini „Tuhkatriinu“), Sesto (Händel “Julius Caesar”), Fenton (Verdi „Falstaff“), Tebaldo (Bellini “I Capuleti e i Montecchi”), Nicias (Massenet „Thais“, Promfest), Christian (Tambergi „Cyrano de Bergerac“), Rinuccio (Puccini „Gianni Schicci“), Fernando (Mozart „Cosi fan Tutte“), don Ottavio (Mozart „Don Giovanni“, Manchester ja London, UK), Polidoro (Mozart „La finta semplice“), Peter Quint ja Proloog (Britten „Kruvipööre“, Birgitta Festival, Eesti), Edwin (Gilbert ja Sullivan „Trial by Jury“, rahvusvaheline Gilbert ja Sullivani festival, UK), Brighella (Jonathan Dove „Väike roheline pääsuke“, esietendus UK-s) jpt. Ta on osalenud Fleishmani ooperi „Rotchildi viiul“ plaadistamisel koos Liverpooli Kuningliku Sümfooniaorkestriga ning laulnud Enjolras’i osa Schönberg/Boublil’ muusikalis „Hüljatud“ koostöös Cameron Macintoch Productions’iga. O. Kuusik on hinnatud kammer- ja oratooriumisolistina osalenud üle kahekümne viie erineva suurvormi ettekannetel (Händel „Messias“, Beethoven 9. Sümfoonia, Haydn „Loomine“, Mozart „Reekviem“ jpt.) ning andnud kontserte nii Eestis, Lätis, Soomes, Rootsis, Norras, Taanis, Venemaal, Saksamaal, Prantsusmaal, Canadas, USA-s kui ka Inglismaal. Aastal 2010 pälvis O. Kuusik Eesti teatriliidu „Kristallkingakese“ aastapreemia, 2009 valiti ta „Jeune Amabassadeur Lyrique“ laureaadiks (Montreal, Canada), 2008 omistati talle Britteni ooperi „Kruvipööre“ eest Eesti Teatriliidu aastapreemia ja teda on tunnustatud SEB panga publikupreemiaga “Aasta Solist 2011”. O. Kuusik on Klaudia Taevi nim. V Rahvusvahelise Ooperilauljate konkursi (2007) III preemia ja Saksa muusika eripreemia laureaat, Hendrik Krummi nim. lauljate konkursi I preemia laureaat (2006), Eesti laulukonkursi Noor Laulja 2002 I preemia laureaat ning talle on omistatud PLMF preemia “Noor laulja 2005”. Tema kohta on ilmunud kiitvaid arvustusi maailma nimekates väljaannetes nagu Opera Now, Opera Magazine, The Stage, The London Times jpt.

ATLAN KARP   

on õppinud G. Otsa nim. Tallina Muusikakoolis (õp. Tõnu Bachmann) ja Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias (prof. Ivo Kuusk) ning lõpetanud magistrantuuri Soomes Sibeliuse Akadeemias (prof. Jorma Hynninen ja Pekka Kähkönen). Ta on täiendanud end Peterburi Maria Teatris ning osalenud G. Janowitzi, T. Krause, L. Gergijeva, D. Hvorostovsky, J. Obrastzova, A. Amaretto ja H. Hagegårdi meistrikursustel. Aastatel 2007-2012 töötas ta Vanemuise teatris juhtiva ooperisolistina. A. Karp on võitnud I preemia Tiit Kuusiku nim. rahvusvahelisel konkursil (2000). Tema tähtsamate rollide hulka kuuluvad: Scarpia – Puccini “Tosca”, Rigoletto – Verdi “Rigoletto”, krahv di Luna – Verdi “Trubaduur”, Lescaut – Massenet “Manon”, Sharpless – Puccini “Madama Butterfly”, Figaro – Mozart “Figaro pulm”; Kurwenal – Wagner “Tristan ja Isolde”, Leandro – Prokofjev “Armastus kolme apelsini vastu” (RO Estonia); Vodnik – Dvořák “Russalka” (Helsingi Aleksandri teater); Don Alfonso – Mozart “Cosi fan tutte” (Savonlinna Muusikaakadeemia); Onegin – Tšaikovski “Jevgeni Onegin” ja Masetto – Mozart “Don Giovanni” (Sibeliuse Akadeemia); Klingsor – Wagner “Parsifal”, Orestes – Strauss “Elektra” ja George III – P. M. Davies “Kaheksa hullu kuninga laulu” (Pärnu Ooper). A. Karpi suurvormide repertuaar on väga mitmekülgne (Brahms “Saksa reekviem”, Beethoven 9. Sümfoonia, Rahmaninov “Kellad”, Vaughan Williams “Meresümfoonia”, Rossini “Väike pidulik missa” jpt.). Ta on andnud arvukalt soolokontserte ning esitanud teoseid vene, prantsuse, saksa, soome ja eesti heliloojatelt klassikalistest teostest kaasaegseteni.

PAVLO BALAKIN 

on lõpetanud Donetski Muusikaakadeemia džäss-saksofoni erialal 2006. aastal. Ukrainas sündinud bassilaulja õppis laulmist Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias prof. Mati Palmi käe all ning on lisaks regulaarselt töötanud koos mitme suurepärase õpetajaga, kelle hulka kuuluvad Richard Barker, Roberta Ferrari, Kristina Vavolo, Kristin Okerlund ja Jeffrey Goldberg. 2002–2008 laulis ta Ukraina Rahvusooperi kooris. P. Balakin tegi tööd kooriartistina Rahvusooper Estonias, kus jätkab aastast 2013 solistina.  2016. aastal tegi Pavlo Balakin oma debüüdi Itaalias lauldes Verdi „Attila“ nimirolli Tetro Massimo di Palermos ning suvel jätkas ta seal Dottore Grenvilina „Traviata“ lavastuses Opera di Firenzes. Aastal 2017 laulis ta Verdi „Attila“  nimirolli ning Wagneri „Tannhäuseris“ Hermanni rolli Teatro La Fenices, Ramfise rolli „Aidas“ ja Provosti politseiülema rolli „Cardillacis“ Eesti Rahvusooperis ning samuti Beethoveni 9. sümfooniat Eestis ja Iisraelis. Lisaks eelpool mainitutele kuuluvad tema repertuaari sellised väiksemad ja suuremad solistirollid nagu Mefisto (Gounod’ “Faust”), Dulcamara (Donizetti “Armujook”) ja Enrico (“Anna Bolena”), Hermann ja Daland (Wagneri “Tannhäuser” ja “Lendav hollandlane”), Ptolemy (Händeli “Julius Caesar”), Monterone (“Rigoletto”) ja Krahv Horn (“Maskiball”), Surin (Tšaikovski “Padaemand”), Salieri (Rimsky-Korsakovi “Mozart ja Salieri”, kontsertettekanne) samuti bassipartiid J. S. Bachi “Johannese passioon” ja “Matteuse passioon”, Verdi “Reekviem”, Mozarti “Reekviem”, Straussi “Saksa motett” ja Rossini “Petite messe solennelle”. Ta on teinud koostööd koos mitmete tunnustatud dirigentidega, kelle hulka kuuluvad Daniel Oren, Riccardo Frizza, Omer Meir Wellber, Fabrizio Maria Carminati, Eri Klas, Andres Mustonen, Vello Pähn, Arvo Volmer ning nii mõnegi kõrgelt hinnatud lavastajaga nagu Dmitry Bertman, Daniel Slater, Daniele Abbado, Calixto Bieito, Georg Rootering, Pamela Recinella, Vilppu Kiljunen, Andreis Zagars ja Tobias Kratzer, toomaks mõned välja. 2013. aastal võitis Pavlo Balakin Eesti teatri aastaauhinna.

RAIKO RAALIK

alustas oma lauluõpinguid H. Elleri nim. Tartu Muusikakoolis Taisto Noore lauluklassis. Hetkel õpib Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia lauluosakonnas, bakalaureuse II kursusel dots. Taavi Tampuu juhendamisel. Lisaks õpingutele laulab ta teist hooaega Savonlinna ooperifestivali kooris. Solistina teeb ta kaasa Vanemuise teatris Tauno Aintsi lasteooperis “Guugelmuugelpunktkomm”. 2017. aastal pälvis R. Raalik Marje ja Kuldar Sink’i nimelise preemia “Noor laulja 2017”.


MARI TAMPERE-BEZRODNY

on esinenud nii soolokontsertidega kui nimekate orkestrite solistina enam kui 30 riigis (dirigendid E. Klas, E. Serov, P .Lilje, R. Matsov, L. Grin jt.).  Ta on osalenud koos  maailmakuulsate muusikute Igor Bezrodny, Mstislav Rostropovich, Dmitri Sitkovetski ja paljude teistega arvukatel rahvusvahelistel festivalidel. Pikaajalisteks koostööpartneriteks on tal olnud pianistid Bruno Lukk, Ivari Ilja, Risto Lauriala ja Aleksandra Juozapenaite. Kammermuusikat on ta aastate jooksul mänginud erinevates koosseisudes, esinedes nii cembalisti kui pianistina ning ta on töötanud ka noorte orkestritega. M. Tampere-Bezrodny on olnud paljude eesti ja vene heliloojate uudisteoste esiettekandja nii meil kui mujal. Eestis on tema poolt esmaettekandena mängitud K. Szymanowski 1., R. Schumanni ja F. Mendelssohni d-moll viiulikontserdid ning W.A. Mozarti Concertone koos I. Bezrodny ja Triple Concerto koos tšellist V. Feigini ja altist F. Druzhininiga. Üle 30 aasta on ta juhendanud meistrikursusi paljudes riikides (Hispaanias, Inglismaal, Iisraelis, Itaalias, USA-s, Skandinaaviamaades, Prantsusmaal, Hiinas jne.) ning osalenud mitmete rahvusvaheliste konkursside žüriides.  M. Tampere-Bezrodny on Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia professor, ta on õpetanud Moskvas ja Hispaanias ning jätkab tööd Sibeliuse Akadeemias. Aastate vältel on tema juures pikemalt õppinud üle 120 noore viiuldaja, paljud tema õpilastest on rahvusvaheliste konkursside laureaadid. Endisi õpilasi töötab erinevate riikide nimekates orkestrites nii rühmamängijate kui kontsertmeistritena ja pedagoogidena.

ANNA-LIISA BEZRODNY

sündis tunnustatud muusikute perre Moskvas. Juba 2-aastasena alustas ta ema-isa õpetusel viiulimänguga ning 9-aastaselt algasid tema õpingud Helsingis Sibeliuse Akadeemias oma vanemate, prof. Igor Bezrodny ja prof. Mari Tampere-Bezrodny klassis. Aastaid hiljem suundus ta õppima Londonisse, kus võitis Guildhall School of Music and Drama prestiižseima auhinna, kuldmedali (2006), mille on varem võitnud sellised kuulsused nagu bariton Bryn Terfel ja tšellist Jaqueline du Pre. Aastate jooksul on A-L. Bezrodny esinenud solistina Londoni, Helsingi, Vilniuse, Jena ja Turu Filharmoonia orkestrite, Eesti Riikliku, Riia ja Moskva Sümfooniaorkestri TV6 ning paljude teiste sümfooniaorkestritega, samuti Gewandhaus Bach-orkestri, Gruusia, Keskipohjanmaa (Soome), Zürichi, Madriidi, Tallinna jt. kammerorkestritega. Kontserte on olnud sellistes maailmakuulsates saalides nagu Moskva Konservatooriumi Suur Saal, Peterburi Filharmoonia, Finlandia-talo, Royal Festival, Barbican, Wigmore ja Cadogan Hall, Berliini Konzerthaus, Kölni Filharmoonia jpt. Koostööd on tehtud mitmete dirigentidega (Sir Colin Davis, Leif Segerstam, Paavo Järvi, Sian Edwards, Eri Klas, Nikolai Aleksejev, Arvo Volmer, Juha Kangas, Paul Mägi, Tibor Boganyi, Robin O’Neill, Mihkel Kütson jpt.). A-L. Bezrodny on edukalt osalenud ka paljudel rahvusvahelistel konkurssidel pälvides mitmeid auhindu ning preemiaid, mh. Martin Musical Foundation peapreemia (London, 2003), Musicians Benevolent Fund Ian Flemingi preemia (London, 2003), J. Heifetzi nim. rahvusvahelise konkursi III preemia (Vilnius, 2005), J. Brahmsi nim. rahvusvahelise konkursi II preemia (Pörtschach (Austria), 2005), Pro Musica preemia (Helsingi, 2006). Aastal 2010 nägi ilmavalgust tema esimene soolo CD koostöös Eesti ühe väljapaistvaima pianisti Ivari Iljaga. Ilmunud plaati on kiidetud väga kõrgelt üle maailma. 2013. aastal andsid ERP Records ja A.-L. Bezrodny koostöös välja Haydni ja Mozarti viiulikontsertide DVD, mis sai samuti kriitikute ohtrate kiidusõnade osaliseks. Käesoleval ajal mängib A-L. Bezrodny Amati viiulil, mille on andnud talle lahkelt kasutada Soome Kultuurifond.

SIGRID KUULMANN

on lõpetanud Tallinna Muusikakeskkooli ning Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia (EMTA, õppejõud Tiiu Peäske). Ta on täiendanud end Londonis Guildhall School of Music and Drama’s ja Düsseldorfis Robert Schumann Hochschule’s maestro David Oistrahhi õpilase prof. Rosa Faini viiuliklassis. Tema mängu on juhendanud teiste hulgas ka professorid Igor Bezrodny, Dmitri Sitkovetsky, Michaela Martin, Pavel Vernikov, Yfrah Neaman ja Jüri Gerretz ning õpinguid on toetanud Corporation of London, British Council Baltic States, Deutscher Akademischer Austauchdienst ja Eesti Kultuurkapital. S. Kuulmann on rahvusvahelise H. Elleri nim. viiuldajate konkursi ja mitmete teiste konkursside laureaat-preemiavõitja, esinenud solisti ja kammermuusikuna paljudes Euroopa riikides ja Skandinaaviamaades. Ta on pälvinud erilist tunnustust just Eesti heliloojate, eelkõige E. Tubina teoste esituste eest. Esmakordselt Eestis on tema ettekandes kõlanud Lutoslawski Partita, Berio Sequenza VIII, Virkhausi viiulikontsert nr. 2, Bizet-Waxmani “Carmen-fantaasia” jt. Tema repertuaari kuulub enamik tähtsamaid viiulikontserte, sonaate ja virtuoospalu barokist kaasajani. S. Kuulmann on teinud mitmeid salvestusi Eesti Rahvusringhäälingule (ERR), sinna hulka kuulub ka Sibeliuse Viiulikontsert Eesti Riikliku Sümfooniaorkestriga. Koostöös ERR-i ja Estonian Record Productions’iga on valminud mitu CD-d, viimane aastal 2012 Eduard Tubina viiulimuusikast koos pianist Marko Martiniga. S. Kuulmann on Eesti Interpreetide Liidu, Eesti Kultuurkapitali ja PLMF stipendiaat.  Ta on EMTA muusikainterpretatsiooni doktor (2014, prof. Mari Tampere-Bezrodny) ning töötab samas õppejõuna.

KRISTINA KRIIT

on lõpetanud Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia magistrantuuri (prof. Mari Tampere-Bezrodny, 2004) ning täiendanud end prof. Igor Bezrodny, Eduard Schmiederi, Pavel Vernikovi ja Hermann Krebbers’i juures. Ta on õppinud veel Universität Mozarteumis Salzburgis (2001-2002, prof. Her-mann Krebbers). K. Kriit on osa võtnud mitmetest rahvusvahelistest konkurssidest, millest olulisemad on Heino Elleri nim. konkurss Tallinnas (eripreemia, 1996) ja Henryk Wieniawski nim. konkurss Poolas (Lublinis, 1997). K. Kriit on hinnatud nüüdismuusika esitajana ja esinenud solisti ning kammermuusikuna peaaegu kõikides Euroopa ja Skandinaavia maades. Ta on olnud kahel korral maineka Holland Music Sessions’i stipendiaat. 2005.a. asutas K. Kriit Tallinna keelpillitrio ja2009.a. trio “Madrigal”. Käesoleval ajal on ta EMTA õppejõud ja doktorant (prof. Mari Tampere-Bezrodny) ning RO Estonia Sümfooniaorkestri II kontsertmeister.

 

PEETER PAEMURRU

on lõpetanud Tallinna Muusikakeskkooli kontrabassi erialal 1966. a. Samal aastal alustas ta õpinguid Tallinna Riiklikus Konservatooriumis Vladimir Luhti klassis kontrabassi erialal ja Ivo Juuli klassis tšello erialal. 1969. a. jätkas P. Paemurru tšelloõpinguid Moskva Riiklikus Konservatooriumis prof. Sergei Širinski klassis, mille lõpetas 1973. a. Samal aastal asus ta tööle Estonia teatri orkestris tšellorühma kontsertmeistrina. 1975. a. saavutas P. Paemurru I koha Vabariiklikul keelpillimängijate konkursil, seejärel jätkusid õpinguid Moskva Riiklikus Konservatooriumis assistentuur-stažuuris prof. Valentin Feigini juhendamisel. Peale õpingute lõpetamist 1977. a. alustas ta pedagoogitööd Tallinna Konservatooriumis. 1979-1980 õpetas Peeter Paemurru Kairo Konservatooriumis ja 1981-1984 töötas Mexico Linna Sümfooniaorkestris II kontsertmeistrina. Aastatel 2000-2013 oli professor P. Paemurru Eesti Muusikaakadeemia keelpilliosakonna juhataja. Ta on esinenud solisti, dirigendi ja kammeransamblistina ja osalenud muusikafestivalidel paljudes välisriikides. Pikka aega on olnud P. Paemurru orkestrimängu õpetaja Saksa-Prantsuse Noortefoorumil Bayreuthis ja Lyonis. Ta on olnud mitmete konkursside žüriide liige, korraldanud hulgaliselt orkestrite esinemisi ja ringreise Eestis ja välismaal ning andnud meistriklasse erinevate riikide muusikaõppeasutustes.

 

ANDREAS LEND

alustas muusikaõpinguid Tallinna Muusikakeskkoolis (õp. Laine Leichter), omandas bakalaureuse- ja magistrikraadi Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias (2008, 2010; prof. Peeter Paemurru) ning täiendas end Sibeliuse Akadeemias Soomes (prof. Hannu Kiiski ja Heikki Pekkarinen, 2005/2006). A. Lend on osa võtnud mitmete rahvusvaheliselt tunnustatud tšellistide meistriklassidest (Frans Helmerson, David Geringas, Martin Ostertag, Jan-Erik Gustafsson, Niels Ullner, Marko Ylonen, Matias de Oliveira Pinto, Aleksander Ivaškin, Johannes Goritzki jt). A. Lend on pälvinud preemiaid mitmetel konkurssidel: I preemia ja Grand Prix rahvusvahelisel konkurss-festivalil „Renaissance“ (Armeenia, 2013), I preemia ESTA Eesti üleriigilisel noorte viiuldajate ja tšellistide konkursil (2004) ja III preemia August Dombrovska nim. rahvusvahelisel keelpillimängijate konkursil (Riia, Läti; 2002). Ta on olnud Eesti noorte interpreetide konkurss-festivali „Con Brio“ laureaat (2008) ning rahvusvahelise Liezeni tšellokonkursi laureaat (Austria, 2000). Aastatel 2009 ja 2010 pälvis A. Lend maineka „The International Holland Music Session” suveakadeemia stipendiumi ning talle on omistatud Muusikute fondi PLMF preemia “Noor Muusik 2011”. 2007. aastal valiti A. Lend Euroopa Liidu Noorteorkestrisse (peadirigent Vladimir Ashkenazy), mille koosseisus on ta esinenud kõikjal Euroopas. Nii solisti kui ka ansamblistina on ta esinenud Soomes, Lätis, Leedus, Rootsis, Taanis, Saksamaal, Itaalias, Austrias, Belgias, Hollandis, Ungaris, Venemaal, Kanadas, Inglismaal, Sloveenias, Bulgaarias, Rumeenias ja Tšehhis ning teda on kutsutud esinema Tallinna Kammermuusika – ja Talvefestivalile, Rapla Kirikumuusika festivalile, Järvi Suvefestivalile, Kuopio Ajaloolisele klahvpillifestivalile Soomes, Valle d’Itria Festivalile Itaalias, Spectrum Festivalile Sloveenias jm. Viimastel aastatel on ta teinud koostööd tunnustatud Poola keelpillikvartetiga Lutoslawski Quartet, keelpilliorkestritega Camerata Nordica (Rootsi) ja Sinfonia Cymru (Wales). Aastatel 2004-2014 oli ta C-JAM tšellokvarteti liige. Aastatel 2006-2016 töötas A. Lend tšellistina Eesti Riiklikus Sümfooniaorkestris ning alates 2016. aastast on ta Rahvusooper Estonia sümfooniaorkestri liige. Lisaks osaleb ta keelpillikvartetis Prezioso ning Estonian Cello Ensemble’s ja on tegev nii solisti kui kammermuusikuna paljudes teistes koosseisudes. 2017. aastal ootavad teda ees kontserdid Eestis, Venemaal, Türgis ning Tšehhis ja Poola kammeransambel Baltic Neopolis Virtuosi koosseisus Saksamaal, Norras, Rootsis ning Leedus.
 

YURI ZHISLIN

Kirjeldatud The Stradi poolt kui „virtuoos tõeliselt romantilise temperamendiga“ naudib Yuri Zhislin aktiivset ja suurepärast karjääri nii solisti kui kammermuusikuna viiulil ja vioolal. 1991. aastal astus Yuri Londoni Kuninglikku Muusikakolledžisse ning võitis BBC Radio 2 Aasta Noore Muusiku tiitli aastal 1993. Orkestrite hulka, kellega koos Yuri on esinenud, kuuluvad Oxfordi Filharmoonia, BBC Kontsertorkester, London Mozart Players, Leedu Riiklik Sümfoonia ja Santiago de Chile Sümfoonia, nimetamaks vaid mõned. Zhislin tegi oma esinejadebüüdi New York Carnegie Weill Hallis aastal 2014 ja ta on esinenud suurtes kontserdisaalides üle Euroopa, USA, Lõuna-Ameerika, Austraalia ning Jaapani. Tema diskograafiasse kuuluvad kontserdisalvestus, mis anti välja 2005. aastal SOMM plaadifirma alt, viiuli/vioola duo plaat Naxos plaadifirma alt 2009. aastal ja keelpilli trio plaat Nymbus Alliance plaadifirma alt koos Dmitry Sitkovetsky’ga viiulil ja Luigi Piovanoga tšellol. Innuka kammermuusikuna on Yuri paljude hulgas koostööd teinud selliste artistidega nagu Maria-Joao Pires, Maxim Vengerov, Barry Douglas ja Natalie Clein. Camerata Tchaikovsky (varemalt Vene Virtuoosid Euroopas), mis on loodud Yuri poolt 2004. aastal, on ansambel, mis koosneb väljapaistvatest keelpillimängijatest, kes elavad Euroopas. Nad on hiljuti läbinud kontserttuurid Lõuna-Ameerikas ja Venemaal ning andnud välja debüütalbumi Orchid Classics’i alt, mis on saanud suurepäraseid arvustusi ning mis valiti 2016. aasta aprillis BBC Music Magazine’i poolt „Kuu Plaadiks“.Yuri on Londoni Kuninglikus Muusikakolledžis viiuli ja vioola professor ning ta on Euroopa suveakadeemiates külalisprofessorina suures nõudluses.

HENRI ZIBO

 
alustas akordioniõpinguid 10-aastaselt Haapsalu Muusikakoolis (õp. Sirje Roogla), lõpetades muusikakooli kiitusega. Õpingud jätkusid 2012-2015 Tallinna Muusikakeskkoolis (õp. Aivi Tilk) ning alates 2015. aasta sügisest Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias (õp. Tiina Välja). H. Zibo on pälvinud Loode-Eesti regiooni akordionistide konkursil III koha (2008, 2010) ja I koha (2012); VII ja VIII vabariiklikul noorte akordionistide konkursil I koha; telekonkursil “Klassikatähed 2014” II koha ning Lätis, Daugavpilsis toimunud konkursil “Naujene 2016” saavutas II koha. Ta on soleerinud Tallinna Kammerorkestri, Eesti Kaitseväeorkestri ja Eesti Riikliku Sümfooniaorkestri ees ning osalenud meistrikursustel erinevate akordionitippude juures (Mika Väyrynen, Matti Rantanen, Geir Draugsvoll, Mikko Luoma, Claudia Buder ja Andreas Borregaard). H. Zibo on teinud koostööd mitmete eesti muusikute ja heliloojatega, sh Mihkel Poll, Meelis Vind, Johan Randvere, Marcel Johannes ja Katariina Maria Kits, Marten Kuningas, Marek Sadam, Artjom Savitski, Tauno Aints ja maestro Arvo Pärt.
 

MIKK LANGEPROON

alustas akordioniõpinguid 8-aastaselt Tallinna Muusikakoolis ja lõpetas kiitusega G. Otsa nim. Tallinna Muusikakooli (õp. Tiina Välja), kus talle omistati Otsakooli hõbemärk. Paralleelselt lõpetas ta ka Kadrioru Saksa Gümnaasiumi kuldmedaliga. 2014. aasta sügisest täiendab ta end Helsingis Sibeliuse Akadeemias (prof. Matti Rantanen). M. Langeproon on korduvalt pälvinud auhinnalisi kohti konkursil „Parim noor muusik“, ta on Eesti Noorte Akordionistide konkursi vanema vanusegrupi võitja (2014) ja saavutanud Rahvusvahelisel Vilniuse akordionikonkursil II koha. Teda on valitud Tallinna Muusikakooli parimaks instrumentalistiks (2011) ning kolmel aastal järjest G. Otsa nim. Tallinna Muusikakooli akordioniosakonna silmapaistvaimaks õpilaseks. 2013. aastal pärjati ta Maxima Tulevikutalendi tiitliga muusika-, kunsti- ja kultuuri valdkonnas. Märkimist väärib ka 2014. aastal konkursi Round Table eripreemia ning edukas esinemine telekonkursil „Klassikatähed 2016“. M. Langeproon tegutseb nii solisti- kui kammermuusikuna ja esinemisi on olnud mitmetes mainekates kontserdisaalides nii Eestis kui ka välismaal, Klassikaraadio otse-eetris ja Eesti Televisioonis.

MARCELO NISINMAN

on rahvusvaheliselt tunnustatud bandoneonimängija, helilooja ja arranžeerija. M. Nisinman õppis bandoneoni Julio Pane’i käe all ning kompositsiooni Guillermo Graetzeri käe all Buenos Aireses ja Detlev Muller-Siemensi käe all Baselis. Tema kompositsioonid on mitmekesised ja originaalsed pärinedes Buenos Airesest, Nisinman ammutab inspiratsiooni ka teistest vormidest ja tehnikatest luues oma isikliku stiili, mis murrab „Musica Porteña“ (Buenos Airesest pärit muusika) traditsioone ja reegleid. Ta on loonud muusikat mitmesugustele koosseisudele sümfooniaorkestritest kuni keelpillikvartettideni. M. Nisinman on nõutud ka solistina mängides koos orkestritega ning festivalidel üle maailma. Ta on esinenud koos Martha Argerichi, Gidon Kremeri, Britten Sinfonia, Gary Burtoni, Fernando Suarez Pazi, Assad Brothersi ja Philadelphia Orkestriga, mida juhtis Charles Dutoit. Ta on esinenud solistina koos WDR Big Bandiga Vince Mendoza käe all, Arpeggione Kammerorkestriga, Orchestre National des Pays de La Loire’iga, mida juhtis John Axelrod ning Belgradi Filharmooniaorkestriga. Tema teos, „Tumesinine Tango“, kanti esmakordselt ette 2012. aastal koos Argentiina Rahvusliku Sümfooniaorkestriga Facundo Agudinwithi käe all, kus Nisinman mängis bandooniumi. M. Nisinmani kutsutakse tihtipeale töötama koos ansamblitega ning festivalidele kui heliloojat/esinejat. Tema kutsete hulka on kuulunud: Oxfordi Kammermuusika Festival (2008), Kuhmo Kammermuusika Festival (Soome), Zeitkunst Festival (Berliin ja Pariis), Sonoro Festival (Bukarest), Consonances (Kooskõlad, St Nazaire – Prantsusmaa), kunstnik residentuuris Boswili Festivalil (Šveits), Vogleri Keelpillikvartett (Saksamaal ja Iirimaal) ning Martha Argerich ja Sõbrad 2013. aasta Ravenna Muusikafestivalil. M. Nisinman on loonud mitmeid vokaalteoseid kaasaarvatud „Desvios“ koos Carlos Traficu tekstiga (välja antud Acqua Recordsi alt, 2009) ning tema Buenos Airese Maria Uus Versioon (Acqua Records, 2010). Aastal 2009 asutas ta koos klarnetist Chen Haleviga enda kvarteti Tango Factory, koosseis toob kokku neli erinevat muusikut, et uurida tangot, mängides teoseid Nisinmanilt, Porat’lt ja Nisinmani loodud arranžeeringuid Piazzolla, Weilli ja teiste heliloojate teostest.

VIRGO VELDI  

on lõpetanud Georg Otsa nim. Tallinna Muusikakooli (GOTMK, lektor Villu Veski, prof. Olavi Kasemaa, 1988) ja Tallinna Konservatooriumi (prof. O. Kasemaa, 1993). Magistrikraadi omandas ta Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias (EMTA, prof. O. Kasemaa, 1997) ja Helsingi Sibeliuse Akadeemias (prof. Pekka Savijoki, 2004). 1990.a. saavutas V. Veldi III preemia Eesti puupuhkpillimängijate konkursil Tallinnas ning 1996 võitis ta I preemia ja publikupreemia Eesti noorte interpreetide konkursil “Con Brio“. Ta on töötanud saksofoniõpetajana GOTMK-s ja Sibeliuse Gümnaasiumis Helsingis. 2001.a. alates on ta EMTA saksofonieriala õppejõud (aastast 2012 dotsent) ning ta on juhendanud meistrikursusi erinevates Euroopa riikides. V. Veldi on esinenud saksofonisolistina Tallinna Muusikakooli Stringorkestri, EMTA Sümfooniaorkestri, Eesti Raadio Estraadiorkestri, Tallinna Kammerorkestri, Eesti Riikliku Sümfooniaorkestri ja St. Peterburi Kammerorkestriga ning osalenud Nyyd Ensemble’i projektides. Teda on kutsutud esinema paljudele festivalidele (Tallinna Kammermuusika Festival, Tallinna Talvefestival, Rapla Kirikumuusika Festival jt). V. Veldi on töötanud koos järgmiste dirigentidega: Risto Joost, Lauri Sirp, Mikk Murdvee, Olari Elts, Vello Pähn, Jüri Alperten, Nikolai Aleksejev jt ning andnud suurel hulgal kammerkontserte nii kodu- kui välismaal. Tema ansamblipartneriteks on olnud Ralf Taal, Mati Mikalai, Kai Ratassepp, Piia Paemurru, Ivari Ilja, Tatjana Lepnurm, Ulla Krigul, Aare-Paul Lattik, Ines Maidre jpt. Aastatel 1999-2014 oli V. Veldi saksofonikvarteti Saxest liige ja kunstiline juht.

NEEME OTS  

alustas õpinguid 6-aastaselt oma isa dots. Aavo Otsa käe all ja on kaitsnud Helsingi Sibeliuse Akadeemias bakalaureuse kraadi (prof. Pertti Kulku, Touko Lundell, Simo Rantanen, 2011) ning jätkab samas magistrantuuris (prof. Simo Rantanen). Erasmus programmi raames täiendas ta end aastal 2012-2013 Madriidis (Conservatory Superior de Musica de Madrid, prof. Enrique Rioja-Liz). N. Ots on osalenud väljapaistvate trompetipedagoogide meistrikursustel (J. Gansch, M. André, R. Friedrich, Neeme Birk, Manuel Blanco Gómez-Limon, Adan Delgado Illada, Bo Nilsson, G. Cassone, J. Bolshianov, E. Chulia, A.Plog jt). Ta on pälvinud Grand Prix  Rahvusvahelistel Trompetipäevadel „Tallinn 2014“, II koha Julius Vaksi nim. trompetikonkursil ja III koha rahvusvahelisel Hillar Kareva nim. Trompetikonkursil. Kammerkontserdid on viinud teda kokku paljude tunnustatud interpreetidega nagu Margarita Voites, Mati Palm, Arete Teemets, Irina Zahharenkova, Ralf Taal, Tiia Tenno, Andres Köster jpt. N. Ots on soleerinud Tallinna Kammerorkestri, Tallinna Muusikakeskkooli sümfooniaorkestri, Poola Kammerfilharmoonia ja Narva Linnaorkestri ees ja teinud koostööd järgmiste dirigentidega: Jukka-Pekka Saraste, Kristjan Järvi, Leif Segerstam, Markus Lehtinen, Christoph Eschenbach, Fabio Luisi, George Pehlivanian jt. Ta on olnud trompetirühma kontsertmeister mitmetes mainekates noorteorkestrites (Maailma Noorte Puhkpilliorkester ning Saksa-Skandinaavia-, Balti Noorte- ja Sibeliuse Akadeemia Sümfooniaorkester). Nimetatud orkestritega on ta esinenud Emirates Palace´is Abu Dhabis, Helsingi Finlandia Talos ja Musiikkitalo suures saalis, Berliini Filharmoonias jm. N. Ots on korduvalt osalenud Hispaania Rahvusliku Sümfooniaorkestri, Madriidi Filharmoonia Sümfooniaorkestri ja European Royal Ensemble’i töös. Teda on kutsutud solistina esinema Eesti Rahvusvahelistele Trompetipäevadele, Võru Vaskpillipäevadele, Tallinna Kammermuusika Festivalile, Rapla Kirikumuusika Festivalile, Tallinna Talvefestivalile, Eesti Kontserdi projekti “Noored talendid” ning Tallinn Music Week’ile. 2015.a. tuli koostöös orelimängija Tiia Tennoga välja esimene heliplaat „Baroque Pictures“.

SOFIA MAZAR

on JIOM’i (Jeruusalemma Rahvusvaheline Ooperi Meistriklass) kaasasutaja, kunstiline juht, hääleõpetaja ning pianist. Dr. Sofia Mazar Iisraelis itaalia ja vene ooperi alal üks juhtfiguure. Ta on Jeruusalemma Heebrea Ülikoolis dotsent, kus talle on omistatud itaalia ooperi ottocento uurimise eest Euroopa Foorumi auhind. Sofia kuulub Jeruusalemma Muusika- ja Tantsuakadeemia õpetajate koosseisu alates 1997. aastast, kus ta töötab hääleõpetajana. Ühtlasi töötab ta hääleõpetajana Iisraeli Uues Ooperis. Dr. Mazar on osalenud Iisraeli Festivali, Haifa Sümfooniaorkestri, Iisraeli Sinfonietta Beer Sheva töös. Samuti on ta korraldanud mitmeid muusikafestivale ja meistriklasse ning esinenud regulaarselt nii Itaalias, Venemaal, Belgias kui Moskva Rahvusvahelises Muusikamajas, Torino Ülikoolis, Brüsseli muuseumis, Ramat Gani teatris jm.

IRINA ZAHHARENKOVA

alustas klaverimänguga nelja-aastaselt koos emaga ja jätkas Tallinna Georg Otsa nim. Muusikakoolis (prof. Mare Ots, 1991-1995) ning Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias (EMTA, klaver: prof. Lilian Semper; klavessiin: prof. Maris Valk-Falk, 1995-2000), kus lõpetas magistriõpingud aastal 2003 (prof. L. Semper). I. Zahharenkova õpingud jätkusid EMTA doktorantuuris aastatel 2003–2011. Helsingi Sibeliuse Akadeemia magistrikraadi kaitses ta aastal 2010 (prof. Hui-Ying Liu-Tawaststjerna). I. Zahharenkova on osalenud paljude maailmas tuntud pianistide meistrikursustel (S. Kovachevich, A. Hewitt, A. Schiff, V. Meržanov, H. Dreyfus, P. Hantaï, C. Stembridge, P. Vapavuori jt) ja võitnud peapreemiaid sellistelt rahvusvahelistelt konkurssidelt nagu M. Čiurlionise nim. konkurss (Leedu, 2003), konkurss “Premio Jaén” (Hispaania, 2004), festivali “Van Vlaanderen” haamerklaverikonkurss Brügges (Belgia, 2004), konkurss Epinal’is (Prantsusmaa, 2004), “Praha kevade“ klavessiinikonkurss (Tšehhi, 2005), G. Enescu nim. klaverikonkurss (Rumeenia, 2005), konkurss Genfis (Šveits, 2005), Alessandro Casagrande nim. konkurss (Itaalia, 2006), J. S. Bachi nim. klaverikonkurss Leipzigis (Saksamaa, 2006), Villa-Lobose nim. konkurss (Brasiilia, 2006) ning A. Rubinšteini nim. pianistide konkurss (Iisrael, 2008). I. Zahharenkova on esinenud rahvusvahelistel festivalidel Itaalias, Saksamaal, Soomes ja Norras. Mainekal Kuhmo kammermuusikafestivalil nagu ka Eivere Klaverifestivalil ja Tallinna Kammermuusikafestivalil on ta järjepidevalt kutsutute esireas. Ta on astunud üles solistina mitmete orkestrite ees, sh Eesti Riiklik Sümfooniaorkester, Tallinna Kammerorkester, Helsingi Linnaorkester, Iisraeli Filharmoonikud, Orchestre de la Suisse Romande ja Orchestre National de Lorraine ning annab pidevalt kammerkontserte nii klaveri kui ka klavessiini sooloteostega. Ilmunud on kaks kompaktplaati tema interpretatsioonidega: J. S. Bachi Goldbergi variatsioonid BWV 988 (2010, Classical Recordings) ja D. Scarlatti sonaadid (2012, Classical Records) ning DVD “Keyboard Juggleress / Klahvpillivõlur” (2009, Estonian Records Production). Viimased salvestused Jaapanis ja Zürichis maailma juhtivates salvestusstuudiotes 2017. aastal ootavad peagi väljaandmist. I. Zahharenkova repertuaar on väga lai hõlmates teoseid barokist kaasaegse muusikani. Käesoleval ajal õpetab ta Sibeliuse Akadeemias, Soomes ning EMTA-s. Enesetäiendamiseks on ta õppinud lisaks veel ka orelit, keemiat, teoloogiat ja Eesti-Soome filoloogiat.

MARKO MARTIN

alustas muusikaõpinguid 8-aastasena Tallinna Muusikakeskkoolis ning võitis juba 15-aastaselt Tšehhoslovakkias toimunud rahvusvahelisel noorte pianistide konkursil peapreemia. Sama saavutust kordas ta aasta hiljem Ukrainas. M. Martin on Esther Honensi nim. rahvusvahelise pianistide konkursi laureaat (2000) ning Gina Bachaueri nim. rahvusvahelise pianistide konkursi auhinnavõitja (1998). Tema pianismi iseloomustab energia ja lüürilisuse köitev harmoonia, eriti Liszti, Brahmsi ja Schuberti loomingus. Samuti on ta tunnustatud 20. sajandi muusika esitajana. M. Martin on õppinud Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias (EMTA, prof. Peep Lassmann) ja Guildhall School of Music and Drama’s (prof. Joan Havill). Lisaks on ta osalenud mitmetes väljapaistvate pianistide meistriklassides (Leon Fleisher, Dmitri Baškirov, Murray Perahia, Paul Badura-Skoda jt.). M. Martin on soleerinud The Philharmonia Orchestra (London), Calgary Philharmonic Orchestra, Eesti Riikliku Sümfooniaorkestri, Tallinna Kammerorkestri ja paljude teiste orkestrite ees ning andnud kontserte Barbican Hallis ja Wigmore Hallis Londonis, Hamburgi Musikhalles, Leipzigi Gewandhausis, Glenn Gould Studios Torontos ja mujal. M. Martin on järjepidevalt olnud kutsutud nii hinnatud ansamblipartneri kui ka solistina esinema erinevatele festivalidele (Festival della Valle d’Itria Itaalias, Tallinna Kammermuusika Festival, Tallinna Talvefestival jt). Tal on ilmunud kaks heliplaati Schuberti ja Liszti loominguga (1998, Abbas Records; 2002, Arktos). Viimane CD valmis Eduard Tubina viiulimuusikast koos viiuldaja Sigrid Kuulmanniga (2012, ERP). Ta on andnud kontserte Eestis, Lätis, Skandinaaviamaades, Saksamaal, Prantsusmaal, Itaalias ja Suurbritannias ning ta on Eesti Interpreetide Liidu (EIL) ja Muusikute fondi PLMF stipendiaat. Aastast 2002 töötab M. Martin EMTA-s õppejõuna ja on EIL juhatuse liige.

RALF TAAL    

 
on lõpetanud Tallinna Muusikakeskkooli ning Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia. Ta on edukalt osa võtnud mitmest konkursist, pälvides muuhulgas 1993. aastal Edvard Griegi 150. sünniaastapäevale pühendatud noorte pianistide konkursil esikoha ning Schuberti nim. rahvusvahelisel pianistide konkursil 1995. aastal noorima finalisti eripreemia. R. Taal on olnud solistiks pea kõigi Eesti orkestrite ees, tehes koostööd Eri Klasi, Paavo Järvi, Anu Tali ja teiste väljapaistvate dirigentidega ning andnud arvukalt soolokontserte. Ta on hinnatud ansamblipartner paljudele vokaal- ja instrumentaalsolistidele (Helen Lokuta, Oksana Sinkova, Pille Lill, Mati Palm jt). R. Taal töötab pedagoogina EMTA-s ja Georg Otsa nim. Tallinna Muusikakoolis. 2011.a. pälvis ta Eesti Kultuurkapitali helikunsti sihtkapitali aastapreemia. 2014. aastal ilmus temalt sooloalbum Chopini klaverimuusikaga “Magic of Sound” (Estonian Record Productions).


JOHAN RANDVERE

alustas klaveriõpinguid Võru Muusikakoolis (õp. Merike Kapp) ja jätkas Tallinna Muusikakeskkoolis (õp. Marja Jürisson, prof. Ivari Ilja). Aastal 2016 lõpetas ta Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia magistrantuuri (EMTA, prof. I. Ilja), mille raames täiendas end Milaano G. Verdi nim. Conservatorios (2012-2015, prof. Valerio Premuroso). Käesolevast aastast jätkab ta EMTA doktorantuuris. J. Randvere on pälvinud preemiaid mitmetel konkurssidel – “Klaviermusik” Vilniuses (I koht, 2008), “Con Brio 2008” Tallinnas (finalist), EPTA konkurss Belgias (II koht, 2010), Noorte Muusikute konkurss Catanias (I koht ja Grand Prix, 2012), Noorte Muusikute konkurss “Luciano Luciani” (III koht, 2013), Pianistide konkurss “Coop” (II koht, 2013), konkurss “Andrea Baldi” (I koht ja Grand Prix, 2014), “Con Brio 2010” (Con Brio Trio koosseisus finaalis publikupreemia ja Holland Music Sessions´i eripreemia), telekonkurss “Klassikatähed 2013” (finalist) ja VIII Eesti Pianistide konkurss (II koht, 2014). Talle on omistatud Muusikute Fondi PLMF “Noor muusik 2014” preemia. J. Randvere on andnud kontserte Eestis, Lätis, Leedus, Itaalias, Vatikanis, Valgevenes, Soomes, USA-s, Kanadas ja Hollandis. Ta on esinenud erinevates koosseisudes sellistel maailma lavadel nagu New York’i Carnegie Hall, Vancouveri Chan Center, Minski Filharmoonia- ja Kaunase Filharmoonia Suur saal ning Milaano Puccini nim. saal. Teda on korduvalt kutsutud solistina mitmete orkestrite ette nagu Eesti Riiklik-, Läti Riiklik-, Maladzetsna-, Vanemuise-, Valgevene Raadio-, Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia Sümfooniaorkester ning Tallinna Kammerorkester, dirigentideks Risto Joost, Toomas Vavilov, Paul Mägi, Jüri Alpterten, Kaspar Mänd, Tarmo Leinatamm, Saša Mäkilä, Grigori Soroka, Erki Pehk, Mihhail Gerts jt. J. Randvere kuulub Klaveriorkestri- ning vanamuusikaansambli Heinavanker koosseisu.

PIIA PAEMURRU

kontserditegevus on teda kokku viinud paljude väljapaistvate muusikutega nagu Eilene Hannan, Rhoda Achieng, Virgilijus Noreika, Jaakko Ryhänen, Margarita Voites, Mati Palm, Pille Lill, Nadia Kurem, Hanna-Liina Võsa, Oliver Kuusik, Aare Saal, Kädy Plaas, Marion Melnik, Priit Volmer, Angelika Mikk, René Soom, Teele Jõks, Helen Lokuta, Pirjo Püvi, Angelika Klas-Fagerlund, Mari Tampere-Bezrodny, Peeter Paemurru, Anna-Liisa Bezrodny, Andreas Lend, Vahur Vurm jpt. Ta on lõpetanud Tallinna Konservatooriumi (prof. Laine Mets, MA 1999) ning töötab aastast 1986 Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia lauluosakonnas klaverisaatjana. 2016.a. alates on ta Vanemuises kontsertmeister. P. Paemurru on esinenud solistina ning erinevate ansamblite koosseisudes Baltimaades, Skandinaavias, Saksamaal ja Venemaal. Ta on pälvinud mitmetel laulukonkurssidel parima klaverisaatja eripreemia, sh  rahvusvahelisel K. Taev’i lauljate konkursil viiel korral. Koos Rootsi laulja Ingegerd Björklund’iga on valminud 2 CD-plaati ning koostöös PLMFiga CD Marje Sink’i jõululauludega, solistideks Pille Lill, Aare Saal ja Oliver Kuusik.

TRIO HEMEIS

2017. aasta Talvefestivalil sündis klaveritrio nimega Hemeīs, mis on moodustatud kolmest silmapaistvast Eesti muusikust. Iseseisva Eesti ajal on loodud väga vähe jätkusuutlikult aktiivseid suuremaid kammermuusika ansambleid, mistõttu meie Fondis teeme kõik mis võimalik kindlustamaks, et trio Hemeīs jääks meie muusikamaastikule aastateks. Reaktsioon nende esimestele esinemistele on olnud suurepärane.

 

BALTIC NEOPOLIS VIRTUOSI

koondab Läänemere regiooni loomingulist potentsiaali. Selle eesmärk on esitada kõige väärtuslikumaid nähtusi ja suundumusi poola muusikas. 2017. aastal hõlmas projekt viite kontserttuuri, mille vältel ansambel esines kontsertidega kuues Läänemere piirkonna riigis: Poolas, Norras, Leedus, Eestis, Saksamaal ja Rootsis. BNV kontserdid propageerivad poola heliloojate muusikat, nii silmapaistvate ja kuulsate kui ka andekate noorte artistide oma, koos Läänemere piirkonna muusikaga suurematele kammeransamblitele varieerudes kvintettidest kuni kammerorkestriteni. See koosneb teiste hulgas Baltic Neopolis Orchestra liikmetest ja väljapaistvatest solistidest nagu Bartłomiej Nizioł, kolme Fryderyk Muusikaauhinna võitja; Tomasz Tomaszewski, Deutsche Operi kontsertmeister; Maria Machowska – Varssavi Rahvusfilharmoonia kontsertmeister; Emanuel Salvador – Baltic Neopolis Orchestra kontsertmeister; Emilia Goch Salvador – Baltic Neopolis Orchestra vioolamängija, asutaja ja juhataja; Andriy Vivytovych – Covent Garden Opera Orchestra esivioolamängija Londonis; Gareth Lubbe – Folkwangi Kunstide Ülikooli professor Essenis; Adam Klocek – Grammy auhinna võitja aastal 2014; Andreas Lend – üks kõige tunnustatumaid eesti tšelliste ja Marcelo Nisinman, üks kaasaja olulisemaid bandooniumimängijaid. BNV-le on määranud stipendiume Poola Kultuuriministeerium ja Rahvuspärand, Muusika- ja Tantsuinstituut ning seda rahastab Szczecini linn.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OSTA PILET